tirsdag 3. mai 2011

Min tøffe rosaruss!!


Jeg har en førskolegutt!! Helt sykt så fort tiden går!

I barnehagen er det tradisjon at førskolebarna blir rosaruss i mai, og moren til en av kjærestene (!) til min sønn hadde sydd 3 skjønne kjoler til førskolejentene på avdelingen.
Kjolene hadde blant annet rosa Lille Martine stoff, så det har jeg også brukt på selebuksen for å få litt likhet mellom rosaruss-barna!

Mønsteret ble visst til underveis, for å finne selebukse-mønster til gutt i str 6 år var ikke enkelt..!
Her er baksiden av buksen, barnehagens navn har jeg stemplet på med hvit tekstilmaling, det norske flagget er strøket på og så fikk guttungen lage håndavtrykket sitt på rompa! Hihi :)

Tøff eller hva??
Tror han ble ganske glad for buksen? :)
Foran har jeg brukt sjablong og hvit tekstilmaling for å skrive navn og årstall.
Tok dessverre på litt for mye maling på svampen, så noen av bokstavene ble litt "flytende..."
Det ble noen detaljer rundt omkring på buksen, blant annet en sidelomme, lommer foran, lomme oppe foran, tvillingsømmer over alt (ved hjelp av CoverPro'en min!), knapper i siden, knapphull...(!), hvite seleklyper osv :)
Desidert den skjønneste rosarussegutten jeg vet om!!

2 kommentarer:

  1. Helt herlig! Kjempefin selebukse du har snekret, må han få en herlig russetid med rødbrus!
    Har de forresten russerop? Jeg har nemlig en 1.klassing og på skolen lærer de seg forskjellige rop de skal ha i toget. Moro!

    Beste hilsen fra Solveig (Lille My på Sykroken!)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig hilsen, Solveig :)
    Venter spent på russerop, har ikke begynt med det ennå tror jeg! ;)

    SvarSlett