tirsdag 29. mai 2012

Tova sitteunderlag

Jeg hadde noen dager i april hvor jeg trengte å ha noe å gjøre på, så enkel fram og tilbake strikking passet meg bra. 
Jeg har strikket med pinne nr 6, Fritidsgarn, la opp 78 masker, økte med 1 maske i hvert "hjørne" til jeg hadde 84 masker på pinnen. Dette for å få avrundet hjørnene.
Håndtak har jeg også tatt med, ojoj, avansert! Hehe...
Felte 20 masker på midten, og la opp igjen 20 på vei tilbake... Hokus pokus ;)

For å vise størrelsen på sitteunderlaget når det var ferdig, har jeg lagt et lite Brio-tog oppå.
Det ble ganske gedigent altså!

Og her er sitteunderlaget etter at det er tovet i vaskemaskinen på 60 grader! 
Ble bittelitt mindre gitt! 

Fornøyd med resultatet, så får vi se om det funker i bruk også! :)

2 kommentarer:

  1. Flinkis!

    Søtt med briotog som størrelsesammenligning :)

    SvarSlett
  2. Hehe, brio kan brukes til så mangt! ;)

    SvarSlett