fredag 21. desember 2012

Bukse og vest til en dåpsgutt

En av naboene mine spurte meg om jeg kunne sy bukse og vest til yngstesønnen hennes, som han kunne ha på seg etter dåpen i kirken.
Ojojoj!!
Jeg har ikke sydd foret vest tidligere, så der fikk jeg en liten utfordring!
Det var vanskelig å finne mønster til vest i str 74, så det måtte jeg tegnet selv, gitt :)


Det stripete stoffet har jeg kjøpt på Stoff & Stil, og i følge moren matchet det bra til storebrorens dress :)



Vesten har lyseblått silkefór, buksen har en ekstra kant på innsiden slik at den kan brettes opp og dermed brukes lenger. I stedet for ribb i livet har jeg satt i strikk, for ikke å bryte opp med for mange farger og ulike stofftyper.
På baksiden har jeg festet en slags hempe med strikk som gir vesten litt fasong.

Håper Odin og familien hadde en fin dåpsdag :)

1 kommentar: