fredag 10. desember 2010

30 års gave til min kusine :-)

Kusinen min, Lise, fylte nylig 30 år, og jeg tenkte at jeg skulle sy en kjole til henne! Jeg har aldri sydd kjoler til voksne før, så... Jeg lagde en til meg selv først, bare for å se om jeg fikk det til. Den kjolen har jeg brukt en del, men dessverre ikke fått tatt bilder av den ennå! Men det kommer!

Men her er i allefall Lises kjole:) Hun er veldig glad i hvitt, beige og gull (blant annet), så denne kjolen er sydd i deilig offwhite fleece, med gullhjerte på brystet, gullkant på den spisse hetten, og under bysten har jeg festet et gull / beige bånd med hvite blomster. I hver ende av båndet har jeg sydd på vatterte hjerter. Båndet kan knytes på siden eller bak på ryggen.

Nederst på kjolen har jeg quiltet inn noen kommentarer som Lise ofte sier med gulltråd. Det ble diskret, så man må stå ganske nærme for å se hva som står der...! He, he... Skal legge inn bilder av det litt senere.... ;)

Her er den lille detaljen på baksiden av kjolen:


Ikke så lett å se hva som står der, kanskje like greit? ;) (...å fa'n........du kødder...!)

Litt moro må man ha :D




3 kommentarer:

  1. Ååå herlighet for en flott kjole:) Såå flink du er.. Den så kjempe god ut,har alltid kunnet tenkt meg en slik en.

    SvarSlett
  2. Denne kjolen var utrolig nydelig!! For en utrolig flott gave å få, hun ble vel kjempefornøyd?!

    Morro å titte igjennom bloggen din, masse flott du lager!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige tilbakemeldinger :):):):)

    SvarSlett