mandag 5. september 2011

Til 2 nye, skjønne verdensborgere

To av mine tidligere kollegaer har fått hvert sitt barn i sommer, en nydelig jente og en kjempeskjønn gutt!

Mammaen til jenten ønsket seg noe i litt duse farger, mønsteret på kjolen er det samme som de 2 blå jeg sydde i sommer.
Kjolen er sydd i str 62, bitteliten!! Håper ikke lille gullet rakk å vokse fra den før hun fikk den!! ;)

Mammaen til gutten ønsket seg noe som var litt matrosaktig! Der måtte jeg virkelig gå i tenkeboksen! Lurte litt på om jeg skulle lage flat krage, men fikk liksom ikke noen god løsning på hvordan den skulle lages... så fant jeg stjernestoffet, nye idéer!

Rundt hetten og ermene har jeg sydd hvitt fløyelsbånd, hetten ble foret med sølvstjerner på hvit bakgrunn, ribb rundt håndledd og ankler, og dressen har glidelås i stede for knapper. Dressen er sydd i str 68, da go'gutten var hele 54 cm lang da han ble født!!

Ble vel litt matrosaktig, eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar